بيماري عفوني بيماري عفوني .

بيماري عفوني

بيماريهاي قابل پيشگيري با واكسن

موقعيت جغرافيايي استان هرمزگان و همچنين وضعيت آب و هوايي و موقعيت اقتصادي و مرزي آن شرايط خاصي را براي انواع بيماريهاي عفوني و گرمسيري فراهم آورده است .

از يك طرف آب و هواي گرم و مرطوب و عقب ماندگي اجتماعي و اقتصادي به عنوان يك استان محروم و از طرفي ديگر افق پيشرفت و توسعه به دليل موقعيت جغرافيايي آن و رفت و آمد به كشورهاي منطقه و فعاليتهاي تجاري ، شرايط خاصي براي ايجاد انواع بيماريهاي عفوني فراهم كرده است و جايگاه استان هرمزگان به عنوان يكي از سه استان آندميك مالاريا و همچنين شيوع بالاي بيماريهاي نوپديد مانند ايدز و باز پديد مانند سل را توجيه مي كند.

فعاليت چندين دهه اي در زمينه مبارزه با مالاريا ، سل ، بيماريهاي قابل پيشگيري با واكسن ، جذام و همچنين كوششهايي كه طي چند سال اخير در زمينه مبارزه با ايدز و STI و انواع هپاتيت هاي ويروسي صورت گرفته، وسعت و پيچيدگي راههاي مبارزه و كنترل اين بيماريها را عيان ساخته است . بدون پيوند تحقيقات با برنامه هاي عملي نظام سلامت ، امر مبارزه با بيماريها و كنترل آنها در نظام سلامت ممكن نمي باشد.

با توجه به شرايط ذكر شده دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان تاسيس مركز تحقيقاتي با هدف كنترل بيماريهاي عفوني و گرمسيري را در اولويت خود قرار داد و در سال 1385 مركز تحقيقات بيماريهاي عفوني و گرمسيري تاسيس ، در سال 1386 موافقت اصولي و در سال 1392 موافقت قطعي خود را از سوي وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكي در يافت نمود .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۵۲:۰۴ توسط:بهادر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :